პროექტის სახელწოდება: ,,ენა ბურჯია ერისა“
პროექტის აქტუალობა: ი.გოგებაშვილი
დედაენას ერის ბურჯს, სკოლის სულს, გონების ლამპარს უწოდებდა. სწორედ სკოლაში,
დაწყებით კლასებში ეყრება საფუძველი იმ ბალავარს, რომელზედაც შემდეგში ვითარდება,
იწრთობა და ერის წინამძღოლად ფუძნდება ენა, ამ პროექტის უმთავრესი დანიშნულებაა გავუღრმავო
მოსწავლეებს ცოდნა. ჩვენ გვავიწყდება, რომ გამართული მეტყველება და წერა მშობლიური
ენის პატივისცემაა, მისი გადარჩენისათვის ზრუნვა კი ყველა ჭეშმარიტი ქართველის ვალია.
პროექტში მონაწილენი: მეორე კლასის მოსწავლეები
პროექტის ხანგრძლივობა: 2 კვირა
პროექტის მიზნები: ქართული ენის
სიწმინდის დაცვა და პოპულარიზაცია, მშობლიური ენის
სიყვარული, მოსწავლეთა ეროვნული სულისკვეთებით აღზრდა, გამომეტყელებითი კითხვის
ჩვევების გამომუშავება, ურთიერთთანამშრომლობა, ისტორიული ღირებულებებისადმი
პატივისცემის უნარ-ჩვევების გამომუშავება.
მოსწავლეებს
განუვითარდებათ ინფორმაციის მოძიების კვლევა-ძიების უნარ-ჩვევა
პროექტის
ამოცანები:
·
სამუშაო გეგმის შემუშავება
·
დავალებების გადანაწილება
·
ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტის საშუალებით
·
დისკუსია, ფილმის ჩვენება
·
შეძენილი ინფორმაციების დახარისხება და პრეზენტაციისათვის
მზადება
·
კედლის გაზეთის და ბუკლეტების შექმნა
·
პროექტის პრეზენტაცია
·
დავალებებს გადანაწილება მოხდება შესააბამისად განსხვავებული
ინტერესისა და საჭიროებების მქონე მოსწავლეთათვის.
ზოგადი განათლების ეროვნული მიზანი:
ა) ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციებისა და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება;
განუვითარდეს სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენციები: კონსტრუქციული თანამშრომლობა, კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნება, შემწყნარებლობა, სხვისი უფლებების პატივისცემა და დემოკრატიული პრინციპების აღიარება.
განუვითარდეს სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენციები: კონსტრუქციული თანამშრომლობა, კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნება, შემწყნარებლობა, სხვისი უფლებების პატივისცემა და დემოკრატიული პრინციპების აღიარება.
გ) ტექნოლოგიური თუ სხვა ინტელექტუალური მიღწევების ეფექტიანად გამოყენება; ინფორმაციის მოპოვება, დამუშავება და ანალიზი.
ზ). კომუნიკაცია ინდივიდებთან და ჯგუფებთან
ამოცანების განსახორციელებლად საჭირო საქმიანობები:
მოსწავლეებთან
ვისაუბრე ქართული ენის სიწმინდეზე, მის დაცვაზე, ღირებულებაზე, ვაჩვენე სხვადასხვა
ვიდეო მასალა ქართულ ანბანზე
თემის უკეთ გასაცნობად შევთავაზებ პროექტზე მუაობას
ერთად შევიმუშავეთ სოციალური პროექტი,
პროექტის სამუშაო გეგმა და გადავანაწილეთ დავალებები
დავალებებს გადანაწილება მოხდება შესააბამისად განსხვავებული ინტერესისა
და საჭიროებების მქონე მოსწავლეთათვის, პროექტს სახელად შეურჩიეთ,,ენა ბურჯია ერისა“.
შევიმუშავეთ პროექტის სამუშაო გეგმა და გადავანაწილეთ დავალებები
მოსწავლეები დავყავი ორ ჯგუფად.
I ჯგუფს დაევალა მოიძიონ ინფორმაციები ქართულ ანბანზე, მეფე ფარნავაზზე,
იაკობ გოგებაშვილზე.
II ჯგუფს დაევალა
დაწერონ ჩანახატები მიძღვნილი ქართული ენისადმი, მოიძიონ და ამოწერონ გამონათქვამები
ქართულ ენაზე.
გაიმართება ფილმი ჩვენება და დიკუსია, მეფე ფარნავაზის და იაკობ გოგებაშვილის
როლზე ქართული ანბანის განვითრების ისტორიაში, დისკუსიაში მონაწილეობას მიიღებს სკოლი
ადმინისტრაცია, მშობლებ მოწვეული სტუმრები.
შემდეგ ეტაზე მოხდება მოძიებული ინფორმაციის დამუშავება
ორივე ჯგუფი კი შეისწავლის შერჩეულ სიმღერებსა და ლექსებს.
ასევე წარმოადგინოს თავიანთი ნამუშევრები კალიგრაფიული
კონკურსისათვის.
ინფორმაციის მოძიებაში მოსწავლეებმა დაიხმარონ მშობლები,
სიმღერების შესწავლაში მუსიკის მასწავლებელი,
ლექსების გამოთქმით წაკითხვაში კი მასწავლებელი.
გამოქვეყნდება საუკეთესო ნამუშევარი სკოლის დერეფანში.
შეიქმნება
პროექტის ამსახველი ბუკლეტი და კედლის გაზეთი
შემდეგ ეტაპზე
გაიმართება ფილმის ჩვენება და დიკუსია, მეფე ფარნავაზის და იაკობ გოგებაშვილის როლზე
ქართული ანბანის განვითრების ისტორიაში, დისკუსიაში მონაწილეობას მიიღებს სკოლი ადმინისტრაცია,
მშობლები მოწვეული სტუმრები.
მოხდება მოძიებული
ინფორმაციის დამუშავება
შეიქმნება პროექტის
ამსახველი ბუკლეტი და კედლი გაზეთი გაზეთი, რომელიც გაიკვრება თვალაჩინო ადგილას
პროექტის დასასრულს
გაიმართება პროექტის პრეზენტაცია, სადაც მოწვეული იქნება სხვა სკოლის წარმომადგენლები,
მშობლები და ადმინისტრაცია
მოსალოდნელი შედეგები:
მოსწავლეები
აქტიურად ჩაერთვებიან ქართული ენის დღისადმი მიძღვნილ ღონისძიებაში, შეისწავლიან სიმღერებს
, ლექსებს. მოიძიებენ ინფორმაციას ქართულ ანბანზე, მეფე ფარნავაზზე, იაკობ გოგებაშვილზე.
ასევე აქტიურ მონაწილეობას მიიღებენ კალიგრაფიის კონკურსში, გამოქვეყნდება საუკეთესო
ნამუშევარი სკოლის დერეფანში.მოსწავლეებს
განუვითარდებათ ინფორმაციის მოძიების კვლევა-ძიების უნარ-ჩვევა
ადამიანური რესურსი: - მოსწავლეები, დამრიგებელი, მუსიკის პედაგოგი, მშობლები.
მატერიალური რესურსი: - პროექტორი-1, ნოუთბუქი-1, ფოტოები, ვიდეო რესურსი ინტერნეტიდან.
ხელისშემშლელი ფაქტორები: პროექტის განხორციელების ეტაპებზე შეიძლება გამოიკვეთოს რისკები და ხელისშემშლელი ფაქტორები ყველა მოსწავლე
ერთნაირი ინტერსით ვერ ჩაერთოს მუშაობაში; ტექნიკური რესურსების გაუმართაობა ღონისძიების
განხორციელებისას, ასევე უამინდობა, უამინდობის შემთხვევები ჩანაცვლდება სადისკუსიო
აქტივობებით.
შესასრულებელი დავალებების
ვადები, (ალტერნატივა -გამოვიყენებთ ინფორმაციის დამუშავება დახარისხების დროს
ასევე პროექტის პრეზენტაციის დროს
პროექტის ხელმძღვანელი: ნარგიზი ჯანელიძე
ბიუჯეტი:
პროექტის ვებ გვერდი/ბლოგი:
სამუშაო გეგმა
საპროექტო საქმიანობები პასუხისმგებელი პირი ვადები თვეების მიხედვით
საპროექტო
საქმიანობები
|
პასუხისმგებელი
პირი
|
ვადები
თვეების მიხედვით
|
ინფორმაციის
მოძიება ქართულ ანბანზე, მეფე ფარნავაზზე, იაკობ გოგებაშვილზე
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
|
ჩანახატები
მიძღვნილი ქართული ენისადმი,
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
|
შუალედური
პრეზენტაცია
|
მასწავლებელი
მოსწავლე
|
|
აქტივობა---;ფილმის ჩვენება
და დიკუსია,
|
მოსწავლე
|
|
შეგროვებული ინფორმაციის დახარისხება
|
მასწავლებელი
|
|
პრეზენტაცია
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
|
შეფასება
პროექტის შუალედური და საბოლოო
შეფასება:
მონიტორინგი/
შეფასება
|
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმებით
|
პირველი შუალედური
მონიტორინგი
|
მასწავლებელი,
მოსწავლეები
|
|
პროექტზე მიმდინარეობის
პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
|
მეორე შუალედური
მონიტორინგი
|
მასწავლებელი
|
|
პროექტის მიმდინარეობის
მონიტორინგი
|
საბოლოო შეფასება
|
მოსწავლეები
|
|
პრეზენტაცია
|
პროექტის მიმდინარეობის
მონიტორინგი:
პროექტის მონიტორინგისთვის
საჭირო საქმიანობები
|
მონიტორინგის
ინდიკატორები
|
თარიღი
|
1. ვამოწმებთ მოსწავლეების
მიერ მოძიებულ ინფორმაციის სანდოობას
|
ვამოწმებთ
მოძიებული ინფორმაციის, გამოყენებული ლიტერატურის, ინტერნეტსაიტების და სხვადასხვა
წყაროების სანდოობას
|
|
2. ვამოწმებთ პროექტის
მიმდინარეობის შესაბამისობას თემასთან
|
მათ მიერ მოძიებულ
ინფორმაციას ვაკავშირებთ თემასთან და ვუკეთებთ ანალიზს
|
|
3. შედგა თუ არა ჯგუფის
წევრებს შორის თანამშრომლობა
|
ვაკეთებთ ანონიმურ
გამოკითხვას ჯგუფის წევრებს შორის
|
|
4. ართმევენ თუ არა დაკისრებულ
მოვალეობებს თავს
|
ვაკვირდებით
მოსწავლეებს, რამდენად ართმევენ თავს დაკისრებულ მოვალეობებს
|
|
5. იცავენ თუ არა დროის
ლიმიტს
|
ვამოწმებთ
პროექტის გეგმაში გაწერილ დროის ლიმიტს
|
|
პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
დაკვირვების
საგანი
|
კომენტარი
|
შედგა თუ არა
თანმშრომლობა
|
|
იყვნენ თუ
არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია
|
|
ჰქონდა თუ
არა მათ შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემატური და საქმიანი ხასიათი
|
|
იყვნენ თუ
არა ჯგუფში პასიური მოსწავლეები და რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი. იმოქმედა თუ არა
პროექტის განხორციელების პროცესმა მათ მოსწრებაზე
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий